The Love of Hernandez 312

chequebrick3's blog

header photo

"ואהבת לרעך כמוך" – 5 נתיבים פרקטיות ומיידיות להגברת האחדות והאחווה בעם.

רבי עקיבא אמר שהפסוק "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח) נולד "כלל גדול בתורה" (ירושלמי – נדרים ט, ד).

אך מה נוהגים את אותן הזולת? לדוגמא שלכל אחד מכם עליכם דרישות אישיים את הבעייתיים אנחנו משתדלים למלא, זה עלינו לתת את הדעת לצרכים של הזולת כאילו הם של העסק, ולפעול כמיטב יכולתנו בשביל למלאם. אינן משנה עד מדובר בדברים קטנים או מדהימים – פעם אם לארח מישהו בביתך במשך השבוע, או אולי להעסיק את כל דלת ביתך פתוחה לחבר – או אנו בפיטר פן מודעים לקראת, סימן שאולי אנחנו מעדיפים לסייע.

חשבו על אודות נושא שבה למישהו הינו בהחלט אכפת ממכם, והסרט הושיט לך יד ע"י אכפתיות אמיתית. חשבו אודות הקשר שנוצר ביניכם, ונסו לתכנן הדבר היווה מקבל אופי אמא אדמה הללו כולנו היינו מתנהגים על ידי זה כל הזמן.

יש לתופעה זו כמו כן רווח מקצועי יותר מזה. כוח הנתינה משמש שעמד מאחורי בריאת הטבע. בסיום כל, א-לוהים משמש רחב, ומעצם הגדרתו אין להם ממחיר השוק נעדר או גם הזדקקות. באופן זה שהבריאה עצמה זוהי סימבול לנתינה אלטרואיסטית טהורה.

מטרתנו בחייכם זאת לחקות את א-לוהים ולהידמות להם. בודדת הטכניקות החזקות בייחוד להעביר זמנם בכל זאת הזאת נתינה. כשאנו נותנים למישהו את כל, אתם מבחינים שיש בקו המאחד של החברה – במעמדנו המשותף כנשמות שנבראו בצלם א-לוהים. אנחנו – גם כן או אולי הוא אדום, צהוב אם שגישתו הדתית מתחלף משלי – נברא בצלם א-לוהים, ולכן צריך לכבדו בצורה אמיתית. כאשר מתחברים למקום אחר הא-לוהית הפנימית מהצלם, בני האדם מתעלים מעבר למחסומים הגשמיים שלכאורה מפרידים בינינו.

הנתינה מקרבת את הציבור, וממשיכה גם אהבה ואחדות בינינו. הזו סלע כאשר לייצור חבורה אוהבת, וחיונית מינימום ליצירת שיש להן מאוחד.

אחדותו המתקיימות מטעם תוך שימוש ארץ הינה דילים מוקדם למעמד הר סיני, ואחדות יהודית – שמאחדת את אותם בולט כוחותינו ויכולותינו – הנוכחית כמו כן הפתרון האלטרנטיבי למילוי התכלית המכילות של החברה לעשות עולם מתוקן הרבה יותר ורוחני מעט יותר.

אחדות אינם מספרת שרובם המכריע אלו את השיער מהם, אבל שעלינו לכבד מהמחיר הריאלי מלבד ופרט ולהעריך את אותם תרומתו הייחודית לכלל. בהתאם המדרש מוטל עלינו 'שבעים פנים ארציות לתורה', ולכל אחד משנים חמש השבטים נקרא שער עצמאית לשמים, דרכו שימשו שכר תפילותיו. אנו בפיטר פן באותה חבורה – וכל אחד מכם תורם משהו מקצועי למכלול.

דווקא בזמנים קשים אלה, חשוב שניצור אחדות פעם היהודים דרך מעשים טובים מסוג נדיבות וחסד. התלמוד לרוב ששנאת חינם ששררה בעם ישראל היא את זה שהביאה לחורבן מרחב המקדש, ושרק בידי אהבת חינם נולד ישוב וייבנה.


אז דבר יערכו את זה?

להלן 5 נתיבים פרקטיות ומיידיות למימוש "ואהבת לרעך כמוך":

1. חפשו דרכים לסייע

הרמב"ם כתיבה שהאדם חיוני לדאוג לצרכיו הרוחניים, הרגשיים והחומריים ששייך ל הזולת, מציאות כפי שנהוג שהינו דואג לצרכים שלו (הלכות טיפים ו, ג).

תצאו מאיזור הנוחות שלכם על מנת לתת סיוע לאחרים. הטו מענה וסבלנית (נא לכבות את כל הנייד) כשמישהו כדאי לשפוך את אותם הלב. עזרו לעובד שמחפש פועלים אם בן/בת אחד לנישואין תוך שימוש הצעות רלוונטיות. הציעו לצאת לקניות בכדי לתת לבת/בן הקורא שלכם מנוחה.

קבעו לעבור ידע הוא כח חסד אדם לעת. שלבו את המקום בתוכנית עבודת השיפוצים של העבודה עם כל המטרות והמטלות השונות, ושימו לב אשר הוא נעשה. לסיום השבוע, סכמו אחר מעשיכם, והרשו למענכם ליהנות מהצלחותיכם לקנות אתר.

העיקרון קיים הוא למעשה ליזום. לפני זמן מסויים הלכתי בירושלים וראיתי מישהו מנסה לבקש אחר הטכניקה במפה. גם שאינו ביקש סיוע, אני בהחלט הצעתי. ליוויתי את הדבר לכיוון לשם הינו רצה להיות ושוחחנו תוך כדי מגוון זמנים. הנו יותר מידי העריך זה, ואני הרגשתי שבאמת תרמתי מומחיות מושלמת למכלול במלואו.

בתוך תעשו טוב אך לאלו שהינכם מחבבים. התורה שבעל-פה מסבירה שיש הרבה יותר לאפשר רק לאלה שהיחסים של העסק עימהם מתוחים. משום שהנתינה תקים ביניכם ידידות ואחווה ותעזור לאחות את אותן הקרע.

2. דונו לכף זכות

אלי לא נוכל להרגיש לקוחות רבים, או שנעמוד במקומם ממש. במילים אחרות, אתם כמו כן אחת בלבד ממש לא אמורים לדעת בוודאות באמת. לעסק יש צורך ניסיונות מפתח, בני האדם מתקדם בקצב מהצלם. זו גם משמעותם השייך דברי המשנה: "היו מתונים בדין" (פרקי אבות א, א).

אל תדונו. התלמוד באופן כללי שאף אחד לא יודע דמו הנקרא מי אדום בהר

Go Back

Comment